• Achillespeesblessure

De achillespees is een soort kabel die de kracht van de kuitspieren overbrengt op het hielbeen. Dit zorgt ervoor dat u kunt lopen. Tijdens het sporten kan overbelasting ontstaan: (kleine) beschadigingen in het peesweefsel.

Meer over Achillespeesblessure

• Artrose

Als u artrose heeft, kan het moeilijk zijn om uw gewrichten te bewegen. Het meest voorkomende symptoom van artrose is de pijn die optreedt wanneer u het gewricht langere tijd achter elkaar gebruikt.

Meer over Artrose

• Beroerte (CVA)

De medische term voor een beroerte is CVA, wat staat voor ‘cerebro vasculair accident’. Letterlijk betekent dit: een ongeluk in de bloedvaten van de hersenen. Samen met een hiervoor geschoolde fysiotherapeut kunt u aan uw herstel werken.

Meer over Beroerte (CVA)

• COPD

De afkorting COPD staat voor Chronic Obstructive Pulmonary Disease (Chronische obstructieve longaandoeningen) en is een verzamelnaam voor longaandoeningen die zich kenmerken door een vernauwing van de luchtwegen die niet of niet geheel omkeerbaar is.

Meer over COPD

• Chronische pijnklachten

Wat is chronische pijn? informatie over de achtergrond van chronische pijn en wat u er aan kunt doen

Meer over Chronische pijnklachten