Zorgverzekering 2024

Update verzekeringen, oktober 2023:

Geen contract meer met Zorg en Zekerheid, Caresq, ASR en ENO/Salland

Fysiotherapie Surhuisterveen-Harkema tekent voor 2024 geen contracten meer met Zorg en Zekerheid (waaronder ook AZVZ valt), Caresq (waaronder ook Aevitae valt), ASR (waaronder ook DITZO/Ik kies zelf valt) en ENO (waaronder ook Salland en HollandZorg vallen).

De tarieven die deze verzekeraars betalen zijn te laag om goede zorg te kunnen leveren. Dit heeft gevolgen voor uw vergoeding als u bij een van deze verzekeraars verzekerd bent. U krijgt van ons een nota van de behandeling welke u moet voldoen.  Vervolgens kunt u deze indienen bij de verzekeraar, die een gedeelte hiervan zal vergoeden. U zult in dat geval dus bij moeten betalen.

Fysiotherapie nodig in 2024?

Denkt u in 2024 fysiotherapie nodig te hebben? Kijk op tijd naar de polis van uw zorgverzekering of er iets is veranderd. De meeste kosten voor fysiotherapie worden niet vergoed vanuit de basisverzekering. Een aanvullende verzekering is dan noodzakelijk.

Kijk op www.defysiotherapeut.com voor meer informatie over verzekering bij fysiotherapie. Op www.zorgverzekeringwijzer.nl kunt u verschillende polissen met elkaar vergelijken.

Eigen risico?

Fysiotherapie uit de aanvullende verzekering gaat niet ten koste van het eigen risico. In sommige gevallen wordt fysiotherapie vanuit de basisverzekering vergoed. Dan geldt wel het eigen risico. Bijvoorbeeld, fysiotherapie voor klachten die op de chronische lijst staan van het Ministerie van Volksgezondheid (o.a.fysiotherapie bij Parkinson, na een beroerte, na bepaalde operaties of opname in het ziekenhuis). We proberen u hier zoveel mogelijk voorafgaand aan de behandeling van op de hoogte te brengen. Twijfelt u of uw behandeling ten koste gaat van het eigen risico? neem gerust contact met ons op. Meer lezen over het eigen risico? klik hier

06-20889944

WhatsApp Icon